Instituto de Estudios sobre Desarrollo y Cooperación Internacional
Nazioarteko Lankidetza eta Garapenari Buruzko Ikasketa Institutua
Filosofiaren jarrera erreflexiboak ekarpen interesgarriak egin ditzake garapen jasangarriaren inguruan azken hamarkadetan sortu diren debateetan. Hegoak Zabalduz-en ale honetan, garapen jasangarriaren oinarri esentzialistak aztertzen dira eta horiek praktikan sortzen dituzten arazoak azaltzen dira. Gogoeta filosofiko honi oinarri enpirikoa emateko, zenbaki honek Nazio Batuen Erakundearen (NBE) Garapen Jasangarrirako 2030 Agendaren diskurtsoa aztertzen du. Analisiak hau erakusten du: 2030 Agendak mendebaldean tradizionalki hegemonikoak izan diren kategoria eta aurreiritziak erabiltzen ditu errealitatea ulertzeko, eta horiek murriztu egiten dute NBEk arazoen konplexutasuna ulertzeko duen gaitasuna. Murrizketa hori gainditzeko perspektiba erlazionalak duen gaitasuna ere erakusten da testuaren bukaerako zatian.
The reflexive attitude of philosophy contributes interesting critical ideas to the sustainable development debates of the last decades. This number of Hegoak Zabalduz exposes the essentialist assumptions of sustainable development, and the limitations that these assumptions generate in practice. In order to give an empirical basis to such a philosophical inquiry, this text analises the discourse of the 2030 Agenda for Sustainable Development of the United Nations. The analysis concludes that, in its approach to reality, the 2030 Agenda reproduces the most traditional and hegemonic basic categories and assumptions on the West, which reduces the ability of the United Nations to grasp the inherent complexity of the problems it aims to solve. The last part of the text reflects about the potential of relational perspectives to overcome these limitations.
1. Filosofia eta garapen jasangarria
2. Ontologia esentzialista vs ontologia erlazionala
2.1. Zer da ontologia?
2.2. Ontologia esentzialista
2.3. Ontologia erlazionala
3. Garapenaren oinarri esentzialistak eta NBEren 2030 Agenda
3.1. Garapena: gizakiaren potentziala gauzatzea
3.2. Orain gatazkatsua eta etorkizun ideala
3.3. Esentzialismoa, normatibitatea eta boterea
4. Ba al dago alternatibarik?
4.1. Historia lineala vs konplexutasun kontingentea
4.2. Gatazka: desagerrarazi edo kudeatu?
4.3. Boterea eta politika
5. Posible al da agenda global erlazional bat diseinatzea?
6. Bibliografia
Escribe tu comentario