Logo Hegoa
Portada Elikadura trantsizioko prozesuak. Ikaspenak eta iradokizunak

Elikadura trantsizioko prozesuak. Ikaspenak eta iradokizunak

Hegoa, Justicia Alimentaria, Bilbao, 2024
978-84-19425-21-8
  • 217
  • 72

Laburpena

Alimentar es educar ikastetxeei eta IGEei bidelaguntza emateko programa bat da. Programak elikadura-eredu bidezkoak, osasungarriak eta iraunkorrak lortzeko trantsizioko prozesuan lagundu nahi die, eskola-jardueran aurkitzen diren elikadura eremu guztietan. Lan honek esperientzia horretatik ateratako ikaspenak biltzen ditu. Dokumentu honetan, beste kolektibo antolatu batzuentzat [auzo elkarteak, aisialdiko taldeak, sindikatuak…] erabilgarriak izan daitezkeen ikaspenak jasotzen ditugu. Hain zuzen, ikaspen horiek lagungarriak izan daitezkeelako, elikadura-trantsizioko prozesuak martxan jarri ahal izateko, eta beste erakunde batzuek beste leku batzuetan abiatutako antzeko esperientzietatik ikasteko. Horretarako, informazio hori jasotzen dugun atalean, elikadura-trantsizioko edozein prozesuren elementu estrategikoenak aurkezten ditugu eta horietako bakoitzean ikaspenik garrantzitsuenak berreskuratzen ditugu. Ikaspen horiek beste eragile batzuentzat erabilgarria den modu batean aurkeztu nahi ditugu, eta beren testuinguruetan elikadura-trantsizioko prozesu berriak bultzatzeko konpromisoa sustatu nahi dugu.

Argitalpen horretaz gain, Hegoak eta Bidezko Elikadurak material hau ere argitaratu dute (gaztelaniaz bakarrik): Transición alimentaria, personal y colectiva. Guía práctica.

Informazio gehiago: alimentareseducar.org


Aurkibidea

Esker Onak

0. Sarrera

1. Mundu globalizatu batean elikadura pentsatzea

1.1. Erabil dezakegun arau-esparrua
1.2. Bestelako elikadura-eredu baten eskaera kokatzeko ikuspegia

2. IGEei bidelaguntza ematea elikadura-trantsizioko prozesuetan

3. Aldaketa subjektu kritikoengandik eta herritar antolatuengandik pentsatzea

4. Ikaspenak berreskuratzea beste talde eta kolektibo batzuetara zabaltzeko estrategia gisa

5. Elikadura-trantsizioko prozesuak laguntzeko gida

5.1. Testuinguruen eta koiunturen garrantzia
5.2. Gure errealitateari aplikatutako diagnostikoak
5.3. Subjektuen inplikazioa. Kudeaketa eta antolakuntza
5.4. Sentsibilizazio eta komunikazio ekintzak
5.5. Prestakuntza, ezinbesteko estrategia
5.6. Eragin politikoa
5.7. Beste proiektu eta eragile batzuekin antolatzea
5.8. Trantsizioko prozesuetan beharrezkoak diren baliabideak eta tresnak
5.9. Elikadura trantsiziorako proposamen zehatzak
5.10. Elikadura trantsizioko adibideak erakusten dituzten esperientziak

6. Sustatutako aldaketen iraupena bermatzeko mekanismoak

7. Puntu eta jarrai

8. Erreferentzia bibliografikoak

9. Eranskinak

9.1. Sistematizazio fitxa
9.2. Elikadura Baliabideak


Gako-hitzak