Logo Hegoa
Portada Unibertsitate hedakuntzari buruzko esplorazio-diagnostikoa Espainiako Estatuko 8 unibertsitate publikotan

Unibertsitate hedakuntzari buruzko esplorazio-diagnostikoa Espainiako Estatuko 8 unibertsitate publikotan

Hegoa, Bilbao, 2025
978-84-19425-33-1
  • 100
  • 14

Laburpena

Denbora luzez, unibertsitate hedakuntza, irakaskuntzarekin eta ikerketarekin batera, Unibertsitatearen eginkizun nagusitzat hartu izan da. “Unibertsitatearen hirugarren misio” gisa, hedakuntzak Unibertsitatea eta Gizartea elkartzen duten proposamen guztiak biltzen ditu, eta, hala, Unibertsitatea hura inguruko komunitatera irekitzen du eta haren zerbitzura jartzen du. 

Unibertsitate hedakuntzaren deskribapen zabal horretan askotariko ekimenak sartzen dira, eta horiek, maiz, askotariko zentzuak eta helburuak ematen dizkiote eginkizun horri. Gehienak Unibertsitatea-Gizartea lotura indartzen duten ekintzak dira, baina Unibertsitate publikoaren izaera soziala arautzen duten misio, ikuspegi eta balioetatik aldentzen diren beste batzuk ere badaude. 

Eginkizun horren inguruan dagoen argitasun faltak edo anbiguotasunak argi erakusten dute hura pentsatu eta (bir)definitu beharra dagoela. Zein izango beharko litzateke unibertsitate hedakuntzaren helburua? Nola burutu beharko litzateke? Zeri eman beharko lioke lehentasuna? Zer subjektu sartu beharko lituzke tartean? Nola proiektatu behar dugu gaur egun, gure lurraldeetatik eta ikuspegi kritiko batetik? 

Galdera horietatik abiatuz, Unibertsitate hedakuntzari buruzko esplorazio-diagnostikoa Espainiako Estatuko zortzi unibertsitate publikotan izeneko lan honek egungo panoramara ezaugarritzen saiatzen da, 8 unibertsitate horiek gaur egun hedakuntzaren esparruan zer egiten ari diren eta zer kontzepzioren pean jarduten duten aztertuz. 


Aurkibidea

Sarrera

Metodologia

  • Azken lagina

Unibertsitate hedakuntza: erakundeen eta diskurtsoaren azterketa 

  • Unibertsitate araudia
  • Plangintza estrategikoa
  • Ikusgarritasuna
  • Kontzeptualizazioa
  • Helburuak
  • Organismoak
  • Jarduerak
  • Subjektuak
  • Inpaktuak
  • Frenatzen duten elementuak
    • Politikaren baldintzapena
    • Enpresa-ereduan oinarritutako gobernantza
    • Unibertsitate publikoaren finantziazio eskasa
    • Estrategia instituzionalik eza
    • Aintzatespenik eza

Unibertsitate hedakuntza kritikoa

  • Aztertutako unibertsitateetan unibertsitate hedakuntza kritikoa bultzatzeko estrategiak
    • Unibertsitate eginkizun horri zentzua ematea
    • Unibertsitate hedakuntza kritikoaren balioa aintzat hartzea
    • Plan estrategiko espezifikoa izatea
    • Funtzioen integraltasunerako bidean aurrera egitea: irakaskuntzaren, ikerketaren eta hedakuntzaren arteko artikulazioa
    • Subjektu eraldatzaileekiko artikulazioa sustatzea
    • Komunikazio modu egokiak bultzatzea
    • Baliabide nahikoak izatea

Ondorioak 

Erreferentzia bibliografikoak 

Eranskinak


Gako-hitzak